Thursday, July 7, 2011

Bermulanya minat menjahit langsir..

Saya boleh diketegorikan seorang yang minat menjahit. Tapi bukan jahit pakaian, tapi jahit langsir. Kenapa langsir?..sebab langsir lebih mudah dan praktikal. Sejak di bangku sekolah lagi , mak telah mendedahkan saya tentang jahitan dan mula berjinak-jinak dengan mesin jahit. mak juga seorang yang pandai menjahit. Saya pernah menjahit langsir untuk rumah mak dan pernah mengambil tempahan langsir ketika saya masih menunggu keputusan SPM dan cuti semester semasa belajar di UiTM suatu ketika dulu.. Saya tak punya sijil atau pengikhtirafan dalam menjahit langsir hanya sekadar belajar melalui pengalaman dan pemerhatian. Hanya pada baru-baru ini saya ingin lebih aktif dan meneruskan minat saya dalam menjahit langsir, saya telah mengikuti kelas jahitan langsir cara mudah bersama Puan Rogayah Ghazali. Alhamdulillah berkat tunjuk ajar yang diberikan, saya sudah mampu menghasilkan beberapa pattern langsir sendiri. Buat permulaan atau 'come back' saya dalam dunia langsir, saya telah menjahit langsir untuk rumah baru saya, dan untuk rumah mak..

No comments:

Post a Comment